Kdo jsme

 

Vítáme vás na stránkách klubu RC plachetnic 1.9.

 

Jsme nezávislý klub,který sdružuje majitele RC plachetnic třídy 1.9(K) kteří mají zájem o společné ježdění s těmito plachetnicemi formou přátelských regat pro zábavu.  Nezávislost má výhodu,že nemusíme vypisovat regaty dlouho dopředu(zpravidla to bývá rok dopředu u regat organizovaných pod Navigou a ISAF), ale pokud předpověď počasí je příznivá

kontaktujeme se a vyrážíme na některou naši oblíbenou vodu. Díky tomu se nám daří uskutečnit v sezoně dostatek regat. V loňské sezoně jich bylo celkem 10.

Jádrem tohoto klubu jsou bývalí okruhoví jachtaři, ale nebráníme se i zájemcům, kteří nebyli a nejsou okruhoví jachtaři ale oslovuje je sportovní RC jachting a chtějí se jím bavit tak jako my.

Tak velká sportovní plachetnice– její délka je skoro dva metry a váží 18 kg – není na našich vodách k vidění. My jsme si ji zvolili proto, že svými jízdními vlastnostmi a velikostí se velice podobá velkým plachetnicím a ne modelům, které jsou u nás provozovány. Ty jsou spíš doménou modelářů, kteří chtějí jezdit organizované regaty zaštítěné mezinárodními organizacemi NAVIGA a ISAF. Pořizovací cena lodě naší třídy ve srovnání s třídami NAVIGY a ISAF je velice příznivá -také z důvodu, že loď je monotyp, který nepřipouští t.zv."materiálovou bitvu" (tím je míněno použití stále dražšího vybavení s cílem získat výhodu proti ostatním lodím).

 

Historie

Třída „K“ je holandská třída -lodě jsou vyráběny jediným holandským výrobcem a je tedy přísným monotypem. Těchto lodí jezdí v Holandsku více než 500 a jsou zde celý rok pořádány regaty.

Před několika lety bylo do ČR přivezeno 6 kusů. Cena těchto plachetnic v Holandsku je na naše poměry vysoká a to u nás brání rozšíření flotily o další. Letos na jaře se nám podařilo získat souhlas holandského výrobce abychom si mohli tuto loď vyrábět sami. Jeho jedinou podmínkou je, aby tento „bratříček káčka“ měl jiné jméno. Zvolili jsme tedy jméno“1.9“- název vychází z délky lodě v metrech. Nadále budeme uvádět v textu- třída 1.9. Letos na podzim byly již spuštěny na vodu 3 lodě české verze a další se staví. Při porovnání jízdních vlastností obou verzí nebyly pozorovány žádné rozdíly. Tím se otevřela cesta pro další zájemce a je tedy možnost si ji pořídit za podstatně nižší cenu při udržení srovnatelných jízdních vlastností s originálem.